Az ünnepek közeledtével nem csak a családok, de a cégek is gondolkodóba esnek, hisz ajándékozni nem nehéz, de jól ajándékozni, vagyis meghaladni és továbbgondolni a szokásos repicsoki-bögre-szórótoll kombót, bizony nem egyszerű feladat. Hogy a halloween parti, a céges buli, az évzáró értekezlet, vagy a karácsonyi összejövetel fénypontjaként átadott meglepetés valóban elérje célját, abban a körültekintő választás mellett a csomagolásnak is fontos szerepe van a céges ajándék tekintetében.
De hogy tehető figyelemfelkeltővé, izgalmassá, érdekessé, személyessé az ajándék és a csomagolás? Van rá néhány tippünk és trükkünk!
A jegyzettömb fogyóeszköz és remek ajándék, amit a kívánt méretben és lapszámmal, logóval nyomva, dombornyomva vagy stancolva, szlogennel, humoros üzenettel, az év legjobb céges aranyköpésével, vagy számokban kifejezhető legkiemelkedőbb eredményeivel feliratozva is elő tudunk állítani.
A minőségi, keményborítós határidőnaplónak minden munkatárs hasznát tudja majd venni, a belső lapokat pedig fel tudjuk dobni a céges fotótár legsikerültebb darabjaival,legyen az csoportkép, hangulatkép, rendezvényfotó, egy jól sikerült tárgyfotó a húzó termékcsaládunkról, vagy egy különleges ügyfél-pillanatról. Az évkönyv, jubileumi kiadvány, ünnepi belső újság szintén kreatívan és emlékezetesen tudja dokumentálni céges életünket, elért sikereinket és jövőre vonatkozó terveinket.
Előfordul, hogy év végén a céges büdzsé csak valami apró figyelmesség beszerzésére tud már csak fedezetet biztosítani.
Ha szerény, visszafogott, apró a meglepetés, fel tudjuk dobni egy ötletes, jópofa csomagolással.A kutyaközönséges papír italos díszdobozt, ajándékdobozt, borítékot, naptárat vagy csomagolópapírt is különlegessé lehet varázsolni nyomdai technikákkal. Feliratozhatjuk azokat a munkatársak nevével, a vállalati logóval; a vastagabb kartonokat lehet dombornyomni vagy lyukasztással díszíteni, s ha kissé későn csapna homlokára a cégvezetés, akár soron kívül, szoros határidővel is el tudjuk vállalni a megrendeléseket.
Az év vége felé járunk, amikor látszik már néhány jövő évi grafikai trend. Mi lenne, ha mi már ennek a szellemében terveznénk meg az év végi ajándékok csomagolását?
Megsúgjuk, hogy a monokróm és a fekete-fehér térhódítása után jövőre ismét a ragyogó és élénk színeké lesz a főszerep, és az átmenetes színek fognak hódítani a print anyagokon, csomagolásokon és dekoráción.Divatosak lesznek az optikai észlelésünkkel játszó grafikai elemek: az elfolyó betűk, hullámzó feliratok és domborodó-nyúló térhatású logók, ikonok, piktogramok. Jönnek a futurisztikus minták, de mivel senki nem tudja, mit hoz a jövő, ebbe a kategóriába szinte minden őrültség belefér. Trendi lesz a szabálytalanság és az egyszerű, letisztult megjelenés; ami pedig a feliratok tipográfiáját illeti, a cégnevekben, szlogenekben, mottókban egy-egy érdekesen átalakított betű a brandépítés elemévé tud majd válni. A 12-es Times New Roman-t már idén is hagyjuk inkább másra!